Tozpn Tarnów

Piłka nożna dzieci ma swoje własne cele i treści.

Gra w piłkę nożną w klubie musi się skupiać tylko i wyłącznie na założeniach, potrzebach i zainteresowaniach dzieci a nie na wynikach i mistrzostwie !

Wiedząc o możliwych konsekwencjach należy się zastanowić w jaki sposób możemy zmienić podejście do szkolenia aby przeciwdziałać wyżej opisanym zjawiskom. Potrzebujemy zatem gruntownej reorientacji szkolenia i rywalizacji w piłce nożnej dzieci i młodzieży. Aby to jednak osiągnąć musimy pamiętać o kilku podstawowych założeniach.

Wyjściem do wszystkich rozważań są pytania: kim są dzieci i czego pragną. Piłka nożna dzieci i młodzieży powinna przypominać dawany futbol podwórkowy, w który dzieci grały według własnych zasad. Rozwijając przy tym kreatywność, pewność siebie, intuicje, zdolność przewidywania. Zaoferujmy dzieciom swobodę w grze i nie każmy ich za błędy bo one są nieodłącznym elementem nauki. Dzięki temu pokażemy podopiecznym uroki gry w piłkę nożną.

Wiek 6-12 lat to złoty wiek rozwoju dziecka. Zarówno pod względem fizycznym (okres sensytywny – najlepszej przyswajalności w kształtowaniu koordynacyjnych zdolności motorycznych) jak i kognitywnym (dzieci wkraczają w okres, w którym mają dobrą zdolność do przyswajania i rozumienia informacji). Dzieci są twórcze w rozwiązywaniu stawianych im problemów – pod żadnym względem nie możemy zabijać ich kreatywności na początkowym etapie.

Nie tylko wynik meczu i sport ale ogólny rozwój osobowości i wspieranie wszystkich graczy ma być pierwszoplanowym zadaniem trenera młodzieży.

Zobacz także nasze pozostałe artykuły:

about author

admin

related articles

Ankieta:

Czy osobisty terning personalny jest warty swojej ceny?

View Results

Loading ... Loading ...

Komentarze:

Polecamy:

  • 10 rok Calivita International w Polsce

    Mija 10 lat od chwili, kiedy CaliVita International opanowała polski sektor. Przypuszczam, że mnóstwo ludzi pamięta, iż CaliVita International nie była pierwszą nazwą naszej firmy. Ponieważ słowo fitness kojarzy się z sportem Firma kilka lat temu zmieniła logo na CaliVita International. Calivita w swojej ofercie ma ponad 100 naturalnych preparatówm.in. paraprotex, Nopalin, sok Noni, AC…

    Read more